Wednesday, February 13, 2019

අරූන් ආවා!

ලෝකයෙ අනිත් රටවල මෙන් ම අපේ රටෙත්, පක්ෂ දේශපාලනය දඩ බිමක් සහ ඒ නිසාම ගොදුරු බිමක්!
විවිධ සිදුවීම් සහ පුද්ගලයන් එකිනෙකට සම්බන්ධ වන ''මේ දේශපාලනය'' සමඟ මුළු ලෝකයම ඓතිහාසික අර්බුද ගොන්නක හිරවෙලා - එකම ඛේදවාචකයක් බවට පත් වෙලා.
මේ පසුබිම තුළ තමයි ශ්‍රී ලංකාව තුළ සිදු වෙමින් පවතින 'දේ' හරියට තේරුම් ගන්න පුළුවං.
මේ මොහොත වෙනකොට 'අපේ රට' ආර්ථික සහ දේශපාලන ඝාතකයන්ගෙ මර උගුළකට අහු වෙලා. ඊනියා ජාත්‍යන්තරය ප්‍රමුඛ බහු ජාතික සමාගම් සහ ඒවායේ තැරැව් කරුවන් රට පුරාම වැඩ. ඔවුන්, සියළු දේශපාලන පක්ෂ සහ කණ්ඩායම් පිටි පස්සෙ දැන් හොල්මන් කරනවා. රටේ ප්‍රධාන දේශපාලන චරිත සියල්ලමත්, දැන සහ නොදැන ඔවුන් ගෙ ග්‍රහණයට ලක් වෙලා. 
ඒ අස්සෙ, තම පටු උවමනාවන් වෙනුවෙන් එකී ආර්ථික සහ දේශපාලන ඝාතකයන්ගෙ නියෝජිතයන් බවට පත් ව සිටින දෙමළ නායකයන් ට ගල් ගැසීමට තොරා ගෙන තිබෙන අළුත් ම සාධකය තමයි, අරූන්!
'අරූන්' නිෂ්පාදනය කරන කට්ටිය මේ උත්සහ කරන්නෙ ඔහු ලවා සම්ප්‍රදායික දෙමළ නායකයක් අවමානයට සහ ජනතා අප්‍රසාදයට ලක් කොට ඒ මතින් දෙමළ ඡන්ද ගොඩ වෙනත් පැත්තකට හරවා ගැනීම බව පැහැදිලියි!
එතකොට මේ අරූන් කියන්නෙ කවුද?
ඔහු ම කියන දේවල් අනුව, ඔහු යම් සංවිධානයකුත් හදාගෙන, උතුරේ දෙමළ ජනයා වෙනුවෙන් පෙනී හිටිනවා. ඔහු ට අනුව, දැනට ඉන්න දෙමළ නායකයො ඔක්කොම එකයි සහ ඔවුන් දෙමළ ජනයා රවට්ටනවා. ඒ අතරෙ, 2015 මහ මැතිවරණය සඳහා, පෙරටුගාමී සමාජවාදී පක්ෂය යාපනයෙන් තෝර ගන්න කණ්ඩායම තුළ මේ අරූනුත් ඉන්නවා. මේ ගැන පුබුදු ජාගොඩගෙන් ඇහුවම, ඔහු කිව්වෙ, ඒ කෙටි කාලය තුළ ඔහු තම පක්ෂය සමඟ වැඩ කෙරුවා සහ ඊට පස්සෙ ඔහු සහ පක්ෂය අතර කිසිදු ආකාරයක සම්බන්ධයක් නැහැ කියල.
අරූන්, හිරු සලකුණ හරහා කියපු විදිහට, ඔහු කුඩු ළඟ තබා ගැනීමේ වරදට මාස ගණනාවක් බන්ධනාගාර ගත වෙලා ඉඳල තියෙනවා. ඔහු කියන්න උත්සහ කරන්නෙ තමන් එහෙම කෙරුවෙ නැහැ වගෙ එකක්. මේ වැඩ සටහන ආසාවෙන් බලපු දන්න කියන කෙනෙක් කියනවා ඇහුණා, පොලිසිය ඔය ඕන තරං අහිංසකයො අල්ලගෙන කුඩු දාලා ඇතුළට දාන්නෙ! කියල. 
ඒ සියල්ල එහෙම ම තියෙද්දි, අරූන් කියන්නෙ 'මොකද්ද!' කියල අර හිරු සළකුණ වැඩ සටහනෙන් යම් මූලික අවබෝධයක් ගන්න පුළුවං. කොටින්ම ඊට සහභාගි වූ අනෙක් ආරාධිතයා වූ MK ෂිවාජිලිංඟම් සහ අපේ සාකච්ඡාවෙ කතා නායකයා -  අරූන්, අතර වෙනස කියවා ගැනීමෙන් තමයි ඒ අවබෝධය ගන්න පුළුවං.
ෂිවාජිලිංඟම් ට අවශ්‍ය, අර ඉස්සර වෙලා විස්තර කරපු තත්ත්වයන් ට අදාළ ව තම පැවැත්ම තහවුරු කර ගන්න. හිටපු, දැන් මේ ඉන්න හැම දෙමළ ජනතා නියෝජිතයාටම අවශ්‍ය එකම දේ, ඒක තමයි, ඔබ එතකොට අහයි සිංහල සහ මුස්ලිම් අය එහෙම නෙවෙයි ද කියල, එහෙම තමයි! කිසිම වෙනස නැහැ! ප්‍රශ්නය ඒක නෙවෙයි!
එවැනි දෙමළ නායකයන් ට අවිචාරවත් ලෙස අභියෝග කරමින් හදිසියෙම මාධ්‍ය තුළින් මතු වන අරූන් ට අවශ්‍ය කුමක් ද? කියන එක. ඔහු ට ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය, රාජ්‍ය බලය බෙදීම සහ ෆෙඩරල් ක්‍රමය වගෙ දේවල් ගැන විධිමත් දැනුමක් නැහැ කියන එක හිරු සළකුණේදි පැහැදිලි වුණා. වඩා භායානක, 'ආවා' නමින් උතුරේ අපරාධ කල්ලියක් නැති බව ඔප්පු කරමින් එහි ඇත්ත තත්ත්වය යටපත් කරල දාන්න, ඔහු ගන්ත උපක්‍රමශීලි වෑයම. එකී අපරාධ ක්‍රියාදාමය මෙහෙම හෑලුකර, හාස්‍යයෙන් බැහැර කරන්න ඔහු ට ඇති උවමනාව මොකද්ද? මොන නමින් වුණත් එකී කල්ලිය, කඩු ඇදගෙන මිනිස්සුන්ට කෲර ලෙස ප්‍රහාර එල්ල කරන බව කියන්න උත්සහ කරන ෂිවාජිලිංඟම්, යටපත් කරන මේ අරූන් නැමති පුද්ගලයා පෙරළා අහන්නෙ, ඔවුන් - එනම් එදා ෂිවාජිලිංඟම්ලා ප්‍රහාර සඳහා කඩු ඇද්දෙ නැද්ද? වගෙ කතාවක්. ''ටෙලෝ පටන් ගත්තෙ මල් පොකුරු අරන් ද?'' කියලත් ඔහු තම වැඩිහිටි දේශපාලන නියෝජිතයා ප්‍රශ්න කරනවා.
ඒ කියන්නෙ, අරූන් නැමැත්තා, කල්ලියේ නම මොකක් වුණත් ඒ ප්‍රචණ්ඩත්වය අනුමත කරනවා හෝ ඊට සම්බන්ධයි කියන එකද? ඒක සරල ප්‍රශ්නයක් ම නෙවෙයි!
ඔහු, තමා මුහුණ දුන් අධිකරණ ක්‍රියාදාමය ගැන කියූ සමහර කරුණු ඇත්ත තමයි. උතුරු - දකුණු වෙනසක් නැතුව ඒවා රට පුරාම එහෙමයි. lawyers ලා ගැන කියන කතාවත් අමුතු එකක් නෙවෙයි, ඒවා ඇත්ත! ඔන්න ඔය කෑලි අහුල ගන්න පොදු ජනයා බොහෝ විට අරූන් ට ආකර්ශන වෙන්න ඉඩ තියෙනවා. සමහරුන්ට දැනටමත් අරූන් උණක් වගෙ එකක් ඇවිත්. ඔහු, දෙමළ නායකයන්ට අපහාස කර කර, එහෙන් මෙහෙන් අල්ල ගත්තු අමුතු කෑලි සහ ඉංග්‍රීසි එහෙමත් ටිකක් දාන නිසා කෙනෙක් දෙන්නෙක් හිතන් ඉන්නවා, අරූන් තමයි රට බේර ගන්න ඉන්න අළුත් ම කෙනා කියලත්.
දේශපාලන දැනුම නැතුව ආගමික අර්ථයෙන් දේශපාලනය කරන අපේ බහුතරයට අන්තිමට වෙන්නෙ, ප්‍රශ්නය හරියට නොදැන ම වැරදි උත්තරයක් හොයා ගන්න එක. මේ සංවාදයට අදාළව නං ප්‍රශ්නය ෂිවාජිලිංඟම්ලා, ඒත් උත්තරය අරූන් නං නෙවෙයි!
මේ සටහන හදිසියෙ තියන්න හිතුවෙ, අරූන් කියන Political Project එක දිහා කල්පනාවෙන් බලාගෙන ඉන්න කියල, ඔබ ට කියන්න. නාගානන්ද කොඩිතුවක්කු ගැන ඔහු කරන වර්ණනාව ගැනත් සමහර විට අපට නැවත කල්පනා කරන්න වෙයි, අපි බලමු!
එකක් නං කොහොමත් පහැදිලියි, අරූන් තවත් එක දේශපාලන ගොදුරක් විතරයි! 
අවාසනාවන්ත ම තත්ත්වය තමයි, මිනී කන්ඳක් බඳු වූ යාපනය මත මේ මූසල වර්තමානය යළි ඉතිහාසය බවට පත් වෙමින් තියෙන එක...
CHAPA 
Feb 14, 2019

 


No comments:

Post a Comment