Monday, July 18, 2016

අභූත චෝදනා!

මගේ වෘත්තීය සහ පොදු ජන ජීවිතයේ අභූත චෝදනා ලැබූ අවස්ථා කිහිපයක් තිබේ.
ප්‍රථම අවස්ථාව උදා වූයේ මෙරට වාමාංශික නායකයකු යයි ප්‍රකට ඩිව් ගුණසේකර නිසා ය. 95 වර්ෂයේ ඔහු ITN සේවයේ සභාපති ලෙස පත් වී ආ අතර, වෙළෙඳ අංශයේ මුදල් ජාවාරමක් සිදු වන බව පවසා, මා ගෙන් සහ උදය රාජපක්ෂ නමැති මිතුරා ගෙනුත් ලිඛිත තොරතුරු ඉල්ලා ගත්තේ ය.
මසකට පමණ පසු අදාළ මුදල් ජාවාරමට සම්බන්ධ නිලධාරියකු අප දෙදෙනා ඔහු ගේ කාමරයට කැඳවා ‘තමුසෙලා දෙන්නා සභාපතිතුමාට දුන්න ලියුම දැන් මා ළඟ තියෙනවා‘ කියා, අප දෙදෙනා දොට්ට දැම්මේ ය.
දෙවැනි අවස්ථාව උදා වූයේ ජාතික ගුවන්විදුලියේ දී ය. ‘පවන‘ ගුවන්විදුලියේ සේවය කරන අතරවාරේ ‘කුණු දේශපාලනය ගුවන්විදුලියට ගේන්න එපා‘ යයි කී වරදට එවකට ජනමාධ්‍ය අමාත්‍යවරයා ව සිටි අනුර ප්‍රියදර්ශන යාපා ගේ චක් ගෝලයෙක් ‘කුමාර කියන්නෙ UNPකාරයෙක්‘ යනුවෙන් කේලමක් කියා මා ගුවන්විදුලියෙන් දොට්ට දැම්මේ ය. ඇමතිවරයාට කරුණු පහදා නැවත මා සේවයට ගනු ලැබුවේ එවකට ජාතික ගුවන්විදුලියේ අධ්‍යක්ෂ ජනරාල් ව සිටි කරුණාරත්න පරණවිතාන විසිනි. (කරු පරණවිතාන නො වේ.)
තවත් අවස්ථාවක් තිබේ.
ඒ සිද්ධාලේප සමාගමේ ය. එහි බෙදාහැරීම් වාහන 67ක් සහ රියදුරුවරුන් 80ක් පමණ මා යටතේ සේවය කළ අතර, ඔවුන් ගේ වෘත්තීය ගැටලු මානුෂික ලෙස විසඳන්නට උත්සාහ ගනිද්දී, ‘වෘත්තීය සමිතියක් අටවන්න ද හදන්නේ?‘ යයි කී විට, ‘සෑම ගෙදරකම සිටිය යුතු වෙදමහත්මයාට‘ බැණ රැකියාවෙන් ඉවත් වී ආවෙමි.
මේ සිදුවීම් ජාලයට දැන් අලුතෙන් සිද්ධි දෙකක් එකතු වී තීබේ.
එක් අයෙක් වෛද්‍යවරයෙකි. අනෙකා මාධ්‍ය සගයෙකි.
ඇත්ත දැන දැන අදාළ වෛද්‍යවරයා, මා හට අස්ථානයේ චෝදනා කරමින්, ඇරියස් එකක් අල්ලන්නට දඟලමින් සිටී. එය පසුව විස්තර කරමි.
පුදුමය මාධ්‍ය සගයා කී දේ ය.
‘කුමාර කියන්නෙ ගේම් ගහපු කෙනෙක් නෙවෙයි, තමන් ගේ වැඩක් කර ගෙන හිටපු කෙනෙක්, අවුල් කෙනෙක් නෙවෙයි‘ කියමින් සිටි ඔහු, ‘කුමාර කියන්නෙ ලෝක බැංකු කුමන්ත්‍රණයක කොටස්කාරයෙක්‘ යනුවෙන් ලෝක පරිමාණ බේගලයක් ඇද මගේ නම කැත කිරීමට ඔහු උත්සාහ ගනිමින් සිටී.
වෛද්‍යවරයාට තිබෙන්නේ ‘සිරිසේන සින්ඩ්‍රෝමයයි.‘
මාධ්‍ය සගයාට තිබෙන්නේ ‘ෆොන්සේකා සින්ඩ්‍රෝමයයි.‘
පුදුමයට කරුණක් නො වන්නේ, වෛද්‍යවරයා සිරිසේන ගේ අමාත්‍යාංශයේ වැඩ කර තිබිම ය. මාධ්‍ය සගයා ෆොන්සේකා ගේ හමුදාවේ වැඩ කර තිබීම ය.
- කුමාර ලියනගේ

July 18, 2016,  චාපා වන මම කුමාර ලියනගේට මෙසේ ලියමි...       

කුමා, එන්න අපි ව්වෘතව කතා කරමු!

''අභූත චෝදනා!'' නමින් ඔබ post කරන සිදුවීම් අතර සිටින 'මාධ්‍ය සගයා' මම කියල, අපි දෙන්නම පැහැදිලිව දන්නව, මුලින්ම මම යෝජනා කරන්නෙ මීට වඩා වගකීමකින් සහ පිළිගත් මට්ටමකින් සංවාද ගොඩනගන්න කියල. ඉන්න! මම දැන් ඔබ උපුටා දක්වනව;  
''මේ සිදුවීම් ජාලයට දැන් අලුතෙන් සිද්ධි දෙකක් එකතු වී තීබේ. එක් අයෙක් වෛද්‍යවරයෙකි. අනෙකා මාධ්‍ය සගයෙකි.
ඇත්ත දැන දැන අදාළ වෛද්‍යවරයා, මා හට අස්ථානයේ චෝදනා කරමින්, ඇරියස් එකක් අල්ලන්නට දඟලමින් සිටී. එය පසුව විස්තර කරමි.
පුදුමය මාධ්‍ය සගයා කී දේ ය.
‘කුමාර කියන්නෙ ගේම් ගහපු කෙනෙක් නෙවෙයි, තමන් ගේ වැඩක් කර ගෙන හිටපු කෙනෙක්, අවුල් කෙනෙක් නෙවෙයි‘ කියමින් සිටි ඔහු, ‘කුමාර කියන්නෙ ලෝක බැංකු කුමන්ත්‍රණයක කොටස්කාරයෙක්‘ යනුවෙන් ලෝක පරිමාණ බේගලයක් ඇද මගේ නම කැත කිරීමට ඔහු උත්සාහ ගනිමින් සිටී.
වෛද්‍යවරයාට තිබෙන්නේ ‘සිරිසේන සින්ඩ්‍රෝමයයි.‘
මාධ්‍ය සගයාට තිබෙන්නේ ‘ෆොන්සේකා සින්ඩ්‍රෝමයයි.‘
පුදුමයට කරුණක් නො වන්නේ, වෛද්‍යවරයා සිරිසේන ගේ අමාත්‍යාංශයේ වැඩ කර තිබිම ය. මාධ්‍ය සගයා ෆොන්සේකා ගේ හමුදාවේ වැඩ කර තිබීම ය''
මේ වාර්තාකරණයෙ නිවැරදි බව, සාධාරණ බව සහ ඔබේ, 'සින්ඩ්‍රෝම' පිළිබඳ දැනුම අපි පස්සෙ සාකච්චාවට ගම්මු, දැන් මේ කතාවට අදාළ සිදුවීම් මාලාව කෙටියෙන් මතක් කරගනිමු!
පහුගිය සතියක, එක රාත්‍රියකදී, ඔබ, මම සහ තවත් මිත්‍රයන් දෙනෙක් අතර ඇතිවන සාකච්චාවකදී, සේපාල් අමරසිංහ ප්‍රකාශයට පත් කරපු 'පැපරාසියා' සඟරාවට, මම ( චාපා) ගැන,  ඔහුම ( සේපාල් ම) ලියපු ලිපියක් ගැන සාකච්ඡාවක් ඇතිවුණා. ' නිර්මාංශ චාපා කුකුළු ඝාතකයන් සමග' වගෙ මාතෘකාවකින් සේපාල් ඒ ප්‍රශ්න කරල තිබුණෙ මම වෙන්නප්පුවේ Maxies එකට වැඩකරන එක, මම ඊට දක්වපු ප්‍රතිචාරයත් සේපාල් ඊළඟ කළාපයෙ පළ කෙරුව. ඒ සාකච්ඡාව මගෙ 'කුඹි' සහ 'තව දුරටත්...' පොත් හරහාත් ඉදිරියට යනව.
ඔය කතාබහ අතරෙ, ඔබ කියනව, සේපාල් මට ( චාපා ට) කරපු දේමයි, මම ඔබට කෙරුවෙ කියල. ඒ, 2005 ඔක්තෝබරයෙ දි, 'නිදහස්' පත්තරේ ට ( 1- 2 පිටු ) ලියවෙන සහ පසුව 'ජල රකුසන්ට එරෙහිව' කෘතියට ( පිටු 262 - 253 ) උපුටා දැක්වෙන ලිපියක් සම්බන්ධයෙන්.
ඔබ කියන විදිහට, S - LON සමාගම වෙනුවෙන් තාමත් ඔබ ඉදිරිපත් කරන, 'දියසර' සාර සංග්‍රහයෙ 1 වැනි වෙළුමෙ 3 වැනි කළාපයෙ 'ජලයෙ හෙට දවස' යනුවෙන් ලියවෙන ලියවිල්ල තමයි ඒ.
(උපුටා දැක්වීම)
'පිරිසිදු ජලය අවශ්‍ය පුද්ගලයන්ට  දීමේ අභියෝගයන්ට මුහුණ දීම පුද්ගලීක අංශයට බරපතළ කටයුත්තක් වනු ඇත.එහි ප්‍රතිඵලයක් වශයෙන් වඩා කාර්යක්ෂමව ජලය පරිහරණය කිරීමට මිනිසුන්ට අවශ්‍යතා ඇතිවන අතරම එසේ කිරීම තුළින් ජලයට නියම වටිනාකම ඔවුන් ගෙවනු ලැබෙතැයි අපේක්ෂා කළ හැකිය...'
'...පානීය ජලය සහ සනීපාරක්ෂාව සඳහා දරාගත හැකි මිලකට ජලය ලබා ගැනීමේ මුලික අයිතිය සෑම මිනිසෙකුටම අයත් බව 1992 බ්‍රසීලයෙ රියෝ නගරයෙ පවතී මිහිතල සමුළුවේදී අනුමත කළ අවසාන ප්‍රකාශනයෙන්ද පිළිගනු ලැබීය'
( උපුටා දැක්වීම අවසන්)
ජලය විකිණීමේ කුමන්ත්‍රණකාරී වැඩපිළිවෙළට, ලංකා පොළොවට අදාළ කෘෂි - සංස්කෘතික ඓතිහාසික මුලයන් සමග බද්ධ කරමින් ඉදිරිපත් කෙරෙන ඒ ප්‍රකාශයට ඔබ, Concept/ Design/ Sketches යනුවෙන් සම්බන්ධ වන බව තමයි එකී ලියවිල්ලෙ තියෙන්නෙ. අපි එදා සාකච්චා කරමින් හිටියෙ අන්න ඒ ක්‍රියාවළිය ගැන. ඔබ ඉතාමත්ම ආවේගශීලී විදිහට එතැනින් පිට වුණා, ඒත් අපේ සංවාදය තවමත් එහෙමම යි!
මම, ඔබ ‘කුමාර කියන්නෙ ලෝක බැංකු කුමන්ත්‍රණයක කොටස්කාරයෙක්‘ කියල කිව්වෙ නැහැ, නමුත් ඒ සංකීර්ණ 'තත්වය' දිගටම ප්‍රශ්න කරනව.
Maxies, මම සහ සේපාල් අතර ඇතිවන සිදුවීමත්; S - LON, ඔබ සහ මම අතර ඇතිවන සිදුවීමත් සමානයි කියල ඔබ හිතන එකට විරුද්ධව මම පෙනීහිටිනව, දිගටම.
තමන්ට තේරුම් ගන්න බැරි අයට, විරුද්ධ අයට විවිධ ලේබල් ගහමින් මේ වගෙ ප්‍රාථමික තැනකට වැටෙන්න එපා!
අපි මේ ගැන වඩා ශිෂ්ට විදිහට සහ වඩා විවෘතව සාකච්චා කරමු!
CHAPA          

No comments:

Post a Comment