Tuesday, April 2, 2019

මට එපෝඕඕඕඕ.....!
''සුභ උදෑසනක් ඔබ තුමාට!'' 
උදෙන්ම දුර කථන ඇමතුමක්!
''එසේම වේවා! කවුද මේ?''
හිතේ එක විදිහක කුතුහලයක්.
''මං ඔබ තුමාගෙ වැඩ සටහන් බලන සහ ඒවා අගය කරන කෙනෙක්...''
''එහෙමද? සතුටුයි ඒ ගැන...''
''ඇත්තට මට ඕන කරන්නෙ ඔබ තුමාගෙ වැඩ වලට හයියක් වෙන්න...මං කිව්වෙ ආර්ථික වශයෙන්, මොකද ඔය වැඩ කරගෙන යන්න අමාරු බව මට තේරෙනවා, ම්ම්ම්ම්.... මං ඉස්සර වෙලා මං ගැන කියන්නං...''
මේ වගෙ මිනිස්සුත් ඉන්නවද? මට හිතෙනවා.
ඔහු කියන හැටියට ඔහුගෙ වයස දැන් 65 ක්. දරුවො විවාහ වෙලා විදේශගත වෙලා. ඔහු බිරිඳ සමග පාඩුවේ ජීවත් වෙනවා.
''හැබැයි මං සල්ලිකාරයෙක් නෙවෙයි, මං පොඩි පොඩි බිස්නස් කරගෙන යනවා, ලොකු ලාභයක් නෑ ඉතිං, හරියටම බැලුවොත් මට ඒවායින් පාඩුයි...''
මේ මනුස්සයා උදේ පාන්දර මට මේවා කියන්නෙ ඇයි? 
මගෙ ඔළුව ඔන්න වෙනස් වෙනවා.
''මං රටවල් කීපයක ම වැඩ කරල තියෙනවා...මං වැරදි වැඩ කරන කෙනෙක් නෙවෙයි, වැරැද්දකට තියෙන්නෙ හැන්දෑවට පොඩි අඩියක් ගහනවා....ඒකෙන් ඉතිං කාටවත් කරදරයක් නෑනෙ...''
ඔහුගෙ හඬේ අහිංසක ගතියකුත් තියෙනවා.
'' ඒත් අපි තනියෙන් කාලා බීලා විනෝද වුණාට මදි, මට ඒ බව හරියටම තේරුම් ගියේ ඔබ තුමාගෙ වැඩ සටහන් බලලා...මට ඕන ඔබ තුමාට මොකක් හරි සහයක් දෙන්න...මුදලින්!''
ඔහු 'මුදලින්' කියන කෑල්ල බරට කිව්වා.
''අනේ එපා! මං එහෙම එක එක්කෙනාගෙන් ආවට ගියාට උදව් ගන්නෙ නැහැ....එහෙම හිතුවට නං ස්තූතියි...ඒත්...''
''එහෙම නෙවෙයි...දැන් බලන්න! මං දන්නවා ඔබ තුමා ජලය විකිණීම ට එරෙහිව ලොකු සටනක් කරනවා...හුඟාක් කල් ඉඳලා...''
''ඔව්! තවම ඒ අරගලය ඉවර නැහැ...''
මගෙ හිත ටිකක් උනන්දු වුණා.
''අන්න ඒකයි මාත් කියන්නෙ...ඔබ තුමාගෙ අරගලය ට අපි සහය දෙන්න ඕන...මේක අනාගත පරම්පරාවන්ට බලපාන ලෝක කුමන්ත්‍රණයක් කියල ඔබ තුමා කියනවා මං අහගෙන...''
ඒ කියන්නෙ ඔහු මේ අඛණ්ඩ අරගලය ගැන දන්නවා! මගෙ උනන්දුව වැඩි වුණා.
''මාඕ කියල තියෙනවා...අරගලය දීර්ඝ පා ගමනක් කියල...අපි මේ වැඩේ තව ශක්තිමත් කරමු...අහ්! ඔබ තුමාට කියන්න බැරි වුණා, මං චීනෙත් සෑහෙන කාලයක් හිටියා...මාඕ කියපු විදිහටම දැන් යෝධයා නැගිටලා...''
''මං නං එහෙම හිතන්නෙ නැහැ! මාඕ ඒක කිව්වෙ වෙන අදහසකින්, දැන් මේ චීන නැගිටීම වෙන එකක්...''
මං කියන්න පටන් ගත්තා.
''හරි! අපි ඒ ගැනත් කතා කරමු! දැන් මේකයි වැඩේ...මං චීනෙන් ෆිල්ටර්ස් වර්ගයක් ගෙන්නන්න සේරම ලෑස්ති කරල තියෙන්නෙ...''
''මොකක්?''
''ෆිල්ටර්ස් ෆිල්ටර්ස්...වතුර ෆිල්ටර්ස්....අන්න ඒවා! ''
ඔහුගෙ හඬ දැන් බාල වෙලා, වැදගත් යමක් කියන්න ලෑස්ති වෙනව වගෙ.
''ඉතිං?''
ඒ මං.
''ඔබ තුමා ජල කොල්ලය ගැන දේශන තියෙනවනෙ...ෆිල්ටර්ස් ජලයට සම්බන්ධ නිසා මරු එකට මැච් වෙනවා...මං මේ ගැන හුඟාක් කල්පනා කෙරුවා...''
''ඒ කියන්නෙ? මට තේරුණේ නෑ!''
ඇත්තටම ඔහු කියන දේ මට තේරුණේ නැහැ. ඒත් මීට කලිනුත් මෙහෙම ෆිල්ටර් කාරයෙක් දුරකථනය දිගේ ආපු නිසා පොඩි ඉඟියකුත් හිත ට ආව වගෙයි. මේ එයාමද? නෑ! ඒ හඬ මෙහෙම නෙවෙයි! මට හිතෙන්න ගන්නවා.
'' මේකයි! අපි රට පුරා ජල කොල්ලය ගැන වැඩ සටහන් සංවිධානය කරනවා...ඒ අතර මං අර ෆිල්ටර්ස් මාකට් කරනවා...එකකින් ඔබ තුමාට සීයට....
''පිස්සුද?''
ඔහු ට හරස් කපමින් මගෙ හඬ වීසි වුණා.

''ඉන්නකො කියන්න...ඊ ළඟට මං හදන්නෙ ජල බෝතල් බිස්නස් එක ට අත ගහන්න, ඔබ තුමා කියන විදිහට හැම කෙනෙකුටම පිරිසිදු ජලය බීමේ අයිතියක් තියෙනවා...මේක එක අතකින් බිස්නස් එකක් කිව්වට සමාජ කාර්‍යයක්, මට ඒ වැඩේට චීන යාළුවෙක් ඉන්නවා බිස්නස් පාට්නර් හැටියට...මං කොහොමත් වමේ මිනිහා...''

''ඔබ හොඳ සිහියෙන් ද ඔය වගෙ කතාවක් කියන්නෙ ඇත්තට, මේ මාත් එක්ක?''
''මේකයි, මට ඕන ඔබ තුමාගෙ සටනට...ආ! අරගලයට සහය දෙන්න...වෙන දේකට නෙවෙයි...''
''මේ! මට ඔය කාගෙවත් සහය එපා!''
''එහෙම නං මෙහෙම කරමු!...''
''එපා! එපා! මොකක්වත් කරන්න එපා!''
''මට ඕන කරන්නෙ...''
''මට එපෝඕඕඕඕ''
මං එහෙම ඇදල කෑගැහුවෙ නැහැ, ඒත් call එක cut කෙරුවා.
CHAPA, April 3, 2019



No comments:

Post a Comment