Sunday, January 13, 2019

විදර්ශන මොනවද මේ හොයන්නෙ? මං තාම කල්පනා කරනවා...


සිරස ගේට්ටුව ඉස්සරහා කළු ඇඳගෙන කණ්ඩායම් තරවටුවක යෙදී සිටින විදර්ශන කන්නන්ගර දකින මම, ආපිට අතීතය ට යනවා, ඒ කියන්නෙ, 2000 දශකය මුල හරියට. 
විදර්ශන මොනවද මේ හොයන්නෙ? මං තාම කල්පනා කරනවා...
ඔහු දවසක් තවත් සගයෙක් එක්ක නාවල 'නිදහස්' කාර්‍යාලය ට ආවා, X කණ්ඩායමේ ආරම්භක සාමාජිකයෙකු වන රොහාන් පෙරේරා ත්, තම සගයන් කීප දෙනෙක් එක්ක එහෙ යමින් එමින් යම් යම් වැඩවල යෙදිලයි හිටිය නිසා, විදර්ශන ආවෙ ඔහු එක්කද මන්දා, හරියට ම මතක නැහැ!
කොහොම වුණත්, තොප්පියක් දාගෙන ටිකක් එක විදිහකට කතා කරන මේ අමුත්තා එක්ක ඉතිං අපේ, ඒ කියන්නෙ නිදහස් සගයන්ගෙ ඇයි හොඳයියක් ඇති වුණා. 
එතකොට තමයි මං දන්නෙ කසුන් කල්හාර ට සඳ සඳ වගේ ගීතය ලියා දුන්නෙත් විදර්ශන කියල. ඒ ගීතය ට මං කැමති නිසා, විදර්ශන ගැනත් හිතේ පොඩි ලව් එකක් ඇති වුණා. 
ඒ අතරෙ, ඔහුගෙ කොළඹ සරසවි ජීවිතය සහ තවත් වෙනත් විවිධ කටයුතු ගැනත් යම් කියවීමක් එන්න ගත්තා, ඔන්න ඉතිං අපි එකිනෙකාව දකින්න කැමති, කතා බහ කරන්න කැමති අය බවට පත් වුණා. 
සතියකට වතාවක්වත් ඔහු ඒ පැත්තෙ ඉතිං එනවා, මට මතක හැටියට Tomorrow වගෙ නමකින් ඔහු හදාගෙන හිටපු කණ්ඩායම එතකොට නැතත්, එකට වැඩ කරන එක්කෙනෙක් දෙන්නෙක් එක්ක තමයි ඔහු එහෙ ආවෙ ගියේ. අපේ මුණ ගැහීම් හරිම උණුසුම්. වාද විවාද, සාකච්ඡා...වරින් වර! අපි අතර කොහොමත් බරපතළ පරතරයක් තිබුණා.
අපි 'නිදහස්' පටන් ගන්නෙ ම Unilever සමාගමේ සේවකයො එක්ක, ඔවුන් වෙනුවෙන්. ඒ සමාගම, ඔවුන් එළියට දාලා, ඔවුන් වෙනුවෙන් කිසිම Media එකක් පෙනී හිටින්නෙ නැති මොහොතක, ඒ අයුක්තිය ට එරෙහිව සටන් කරන්නමයි අපි වැඩේ පටන් ගත්තෙ. 
ඒ සමඟම අපි, රටේ සුභ සාධන තත්ත්වයන් තව දුරටත් වර්ධනය කරමින්, ආර්ථික විෂමතාව මත පෑගෙන පොදු ජනයා ට යහපත් ජීවිතයක් ලබා දෙන්න වීදි සටන් පටන් ගත්තා. නිදහස් අධ්‍යාපනය සහ සෞඛ්‍ය සේවාව ඒ අතර අපේ විශේෂ අවධානයට යොමු වුණා. ඊට සමගාමීව, ජල කොල්ලයට එරෙහි සටන! ආර්ථික ඝාතකයන් අතින් රටේ ආර්ථිකය විනාශ කෙරෙමින් තියෙන හැටි පෙන්වා දෙමින්, ඊට එරෙහිව පොදු ජනයා දැනුමෙන් බල ගන්වමින් හිටියෙ. අපට ඕන වුණේ විද්‍යාත්මක සමාජවාදය සහ ඊට සමගාමි තවත් දේශපාලන දැනුම් පද්ධති හරහා වඩා යහපත් ලොකයක් උදෙසා වන මහා දේශපාලන සංවාදයක් ගොඩ නගන්න. ඒ වෙනුවෙන්, මං විතරක් නෙවෙයි එවකට මාත් එක්ක වැඩ කරමින් හිටපු කීප දෙනාම පූර්ණ කැපවීම් කෙරුවා. ඒ ඉතා ම අමාරු කාලයක්, ආර්ථික පීඩනය දරා ගන්න බැරි තරම්!
මං කියන්න හදන්නෙ මේකයි!
විදර්ශන කවදාවත් ඒ සංවාදය තුළ හිටියෙ නැහැ විතරක් නෙවෙයි, අපේ වෑයම සහ එහි දැරීම වැඩකට නැති වැඩක් හැටියටයි දැක්කෙ. ඔවුන් කියන ලොකු ලොකු දේවල් මට නොතේරෙන නිසා මං ජල කොල්ලය ගැන කිය කියා ඉන්නවා කියලා, හීනි මඩකුත් ඒ අස්සෙ මට ගැහුවා. 
මට මතකයි, අපේ අන්තිම සාකච්ඡාව ඉතා උණුසුම් එකක්. ඒත් වැඩක් වුණේ නැහැ. මං ඒ කාලය තුළ ඔහු සහ ඔහුගෙ සගයන් ඇත්තටම හොයන්නෙ මොකද්ද කියලා බරපතළ විදිහට කල්පනා කෙරුවා.
දැඩි අර්ථික අභියෝග හමුවේ, 2011 'නිදහස්' විරාමයකට යනවා සහ 2011 - 2014 කාලය, කොළඹ ලෝකය මට අහිමි වෙනවා. මං එතකොට වෙන්නප්පුව සහ ඒ අවට වැඩ බිම්වල.
ඔන්න ඊට අවුරුදු ගණනාවකට පස්සෙ, මට ඔහු යළි මුණ ගැහෙන්නෙ SAITM විරෝධී සටන් බිම් වල. එතකොට ඔහු 
පාසල් ගුරුවරයෙකුත් වෙලා. අහ්! ඊට ටික කලකට කලින් සේපාල් අමරසිංහ එක්ක කතා බහකටත් අපි දෙන්නා බොරැල්ලෙ තැනකදි මුණ ගැහෙනවා, ඒ අස්සෙ මගෙන් ඔහු ට එක එක යෝජනා, ඒවා ඉතිං එහෙමම යට ගියා.
විදර්ශන මොනවද මේ හොයන්නෙ? 
ඔහු ඇයි දැන් සෞඛ්‍ය සේවාව සහ නිදහස් අධ්‍යාපනය වෙනුවෙන් සිසු අරගල පෙරමුණේ ඉන්නෙ? මං තාම කල්පනා කරනවා...
ඒ අනුව ඔහු පෙරටුගාමී සමාජවාදීන් එක්ක වැඩ කරනවා මට පේනවා. ඒ අතරෙ ජවිපෙ පෙරමුණුවලත් වරින් වර ඉන්නවා.
ඇස්වාට්ටුවෙ තිබුණු සිසු උද්ඝෝෂණයක් අතර දවට ගහ පල්ලිය ට එහා පැත්තෙ සයිවර් කඩයකට ගොඩ වෙන අතරෙ විදර්ශන සහ මං අතර ඔය සංවාදය ඉස්සරහට එන්න වගෙ හැදුවත් ඒක එහෙම වුණෙ නැහැ, එතැන භූපති ත් හිටියා මතකයි. තවත් වතාවක් විහාර මහා දේවි උද්‍යානයේදි. අන්තිම වතාවට රුහුණු සරසවියෙදි, ටිකක් විධිමත් විදිහට! ඒත් කෝ? අපි ඉස්සරහට යන්නෙම නෑ. මං ඔය ගැන පුබුදු ජාගොඩ එක්ක කතා කරන්න උත්සහ කෙරුවත් ඔහු මොකද්ද හෙමින් කියලා නිකං හිටියා.
ඔන්න ඒ අතරෙ තමයි සිරස ගේට්ටුව ඉස්සරහා ඉන්න 'ඔහු' මං දකින්නෙ. මේ, 2015 Regime Change කළු මෙහෙයුමේ එක NGO කොටසක් කියලා මං තර්කානුකූලව කියවා ගන්නවා. කොහොමද එහෙම වෙන්නෙ? 
විදර්ශන මොනවද මේ හොයන්නෙ? 
මං තාම කල්පනා කරනවා...
අනේ! නිදහස් කාර්‍යයාලයෙදි, දිනු හරි අමාලි හරි හදන උණුසුම් රස තේ එකක් තොළ ගාමින් ඒ සංවාදය කරන්න තිබුණා නං?! රොහාන් සහ ඔහුගෙ ගමන් සාහිකාව දිල්හානි...එහෙම පැත්තකින් හිටියා නං තවත් හොඳයි, මොකද එයාලා එක්කත් ඉස්සරහට නොගිය සංවාදයක් තියෙනවා. ඒ සොඳුරු පුංචි කාර්‍යයාලය ඉතිං දැන් නැහැනෙ, වෙන කොහේ හරි තැනකදි හරි අපි එකිනෙකා මුණ ගැහෙන්න ඕන, දවසක! 
CHAPA 
Jan 13, 2019

No comments:

Post a Comment