Monday, January 7, 2019

රාජිත කොහොමත් දිනුම්!

අමාත්‍ය රාජිත සේනාරත්න ගැන මේ ලියැවෙන්නෙ නොවිධිමත් සටහනක්! පවතින සංකීර්ණ දේශපාලන වට පිටාව, යම් පමණකට හෝ කියවා ගන්නපුළුවන් වෙන්නෙ, සමහර විට මේ වගේ කුරුටු සටහන් අතරින් ම තමයි.
 නොපැහැදිලිව වුණත්, රාජිත පිළිබඳ මගේ මතකය පටන් ගන්නෙ, 80 - 90 දශක අතර වගෙ. ''රාජිත පරාජිතයි'' හෝ ඊට කිට්ටු අදහසක් තියෙන පෝස්ටරයක්, කොළඹ අවට තැන තැන ඇළවිලා තිබුණා මතකයි මුළින් ම. ඒ ඔහු දේශපාලන ක්‍රියාකාරකම් පටන් ගන්න මුල් කාලයෙ වෙන්න ඕන. 88 - 89 භීෂණ කාලයෙ, ජවිපෙ ඝාතක කල්ලි අතර මුල් පෙළේ නමක් වූ ''ප්‍රා'' සමඟ, එදවස ඔහු ගෙ නම කියවුණ බවත් මට මතකයි. 
ඒ අතර,  ශ්‍රී ලංකා යුද හමුදා බලකාය තුළ, හමුදා සේවයේ සිටි කාලය තුළ, ''සේනාරත්න ඩෙන්ටල් සප්ලයර්ස්'' හෝ ඊට තදාසන්න නමකින්,  ඔහු යුද හමුදාවට දන්ත වෛද්‍ය උපකරණ සහ ඖෂධ වර්ග සැපයූ බව සහ ඒ හරහා විවිධ අක්‍රමිකතා සිදු වූ බව අනාවරණය වෙමින් තිබූ බව මතකයි. මං, එදවස, ශ්‍රී ලංකා යුද හමුදා දන්ත වෛද්‍ය සේවාව ට අනුයුක්තව සිටි නිසා, මටත් ඒ පිළිබඳ යම් යම් පුද්ගලික අත් දැකීම් ලැබුණා. දවසක් යම් නිල කටයුත්තක් සඳහා, රාජිත ගෙ ජනප්‍රිය නොරිස් කැනල් නිවසටත් මට යන්න වුණා, නිල ඇඳුමෙන් ම. 
අදාළ මිලදී ගැනීම් සඳහා, හමුදා දන්ත වෛද්‍ය සේවාව වෙනුවෙන් සෘජුව මැදිහත් වූ කර්නල් තිලක් ජයවීර සමඟ සමීපව වැඩ කිරීම ට සිදුවූ නිසා මට ඒ අත් දැකීම් ලැබුණු හැටි ''Army ආමි''  කෘතියෙ සටහන් තියල තියෙනවා. ඒ කර්නල්වරයා දැන් ජීවතුන් අතර නැහැ.
ඊට සමගාමීව තමයි, ඔහුගෙ පාර්ලිමේන්තුකමත් අභියෝගය ට ලක් වූ, හමුදාවන් ට කල් ඉකුත් වූ ඖෂධ සැපයීම ට අදාළ දූෂණ ගනු දෙනු පිළිබඳ නඩුව විභාගයට ගැනුනෙ.
කොහොම හරි අන්තිමට රාජිත ට මොකුත් වුණේ නෑ, ඒත් ඒ සියළු නොපනත් කම් දකිමින්, වඩා යහපත් හෙට දවසක් ගැන හීන දැක දැක, ඒ අහළ පහළ හිටපු මට,  යුධාධිකරණයකට ත් නැගලා, බරපතළ වැඩ සහිත අවුරුද්දක සිර දඬුවමකුත් ලැබිලා, වැළිකඩ ට යන්න වුණා. 
මං ඉතිං වැළිකඩ හිර බත් කකා, 'රාවය' ට 'බලකොටුව'  ලියමින්, අරගලය දිගටම කරනවා. අධිකරණ ඉතිහාසය වෙනස් කරමින්, ඒ අතර, කොටුව මහේස්ත්‍රාත් අධිකරණය හරහා මාස තුනක් ඇතුළත හිරෙන් එළියට ආපු මං ඔන්න 'රාවය' එක්ක සම්පූර්ණ කාලය ගෙවන්න පටන් ගත්තා.
ඒ වසර 2000!
'රාවය' ක්‍රියාකාරකම් අතර, එවර රාජිත මට ආයෙ මුණ ගැහෙනවා. ඒ අත් දකීම නං වෙනස් ම එකක්. ඒ වෙනකොටමං, ජලය විකිණීමේ කුමන්ත්‍රණය ට එරෙහිව සටන පටන් අරගෙන තිබුණෙ. අනුරාධපුරය පැත්තෙ, පළාත් සභා මංත්‍ර්‍රිවරු කට්ටියක්, ඒ ගැන රැස්වීමක් පවත් වන්න, රාජිත ට සහ මට අරාධනා කෙරුවා, රාජිත එතකොට චන්ද්‍රිකා එක්ක පටළවාගෙන වික්ටර් අයිවන් ලා එක්ක ආණ්ඩු විරෝධී එජාප පිළේ. මම ත් චන්ද්‍රිකා ට එරෙහිව අරගල කරමින් හිටපු නිසා, අර එජාප කට්ටිය හිතල තියෙන්නෙ මම ත් එජාප පාක්ෂිකයෙක් කියල. එදා, මම ත් ඒ ගමන ගියේ ආවෙ රාජිත ගෙ නිල වාහනෙ. රැස්වීම ට හොඳ සෙනගක් හ්ටියා, ඒත් මං කතා කරගෙන යනකොට ඒ ප්‍රීතිමත් මූණු මැළ වෙලා ගියා, මොකද, මේ ජල කොල්ලය පිටි පස්සෙ හැම දේශපාලන පක්ෂයක් ම සහ ඒවායේ නායකයන් ඉන්න බව බර දාලා කියන එකට ඒ කවුරුවත් කැමති වුණේ නෑ, ඔවුන් ආසා කෙරුවෙ, මං චන්ද්‍රිකා පට්ට ගහන කෑල්ලට විතරයි. සමහර මංත්‍රීවරු එක එක ප්‍රශ්න අහලා එජාප ය එහෙම නෑ! කියන්න හදන්න හදන්න වැඩේ තව අවුල් වුණා.
කොහොම හරි, කොළඹින් පිටත් වෙනකොට ඉතා සුහදව හිටපු රාජිත, රැස්වීම ඉවර වෙලා ආපහු එන අතරෙ වැඩිය කතා බහ කෙරුවෙ නැහැ, බොරුවට නිදි වගෙත් හිටියා, මම ත් ඉතිං සද්ද නැතුව ම ආවා. අර පළාත් සභා සෙට් එකත් එහෙමම මාව අත ඇරල දැම්මා.
ඒ අතර, වතාවක් දෙවතාවක් නාරාහේන්පිට පිහිටි ඔහුගෙ ගෙදර ට ත් යන්න මට සිද්ධ වුණා යම් යම් මාධ්‍ය ක්‍රියාකාර කම් සඳහා, ඔන්න ඒ අතරෙ තමයි ඔහුගෙ ජනප්‍රිය පුතා චතුර මට මුණ ගැහෙන්නෙත්.
ඊට ටික කාලයකට පස්සෙ, මං 'රාවය' අත හැරලා, 'නිදහස්' පටන් ගන්නවා, ඒ 2001 අප්‍රේල් 1 වැනිදා!
එතකොට, චන්ද්‍රිකා - රනිල් ව්‍යාපෘති හරහා, රාජිත ට අමාත්‍යධූරයක් ලැබිලා. මං 'නිදහස්' වෙනුවෙන් ඔහු සම්මුඛ සාකච්ඡාවකට ගන්න ඔහුගෙ අමාත්‍යංශය ට ගියා, සගයො කීප දෙනක් එක්ක. ඒ වෙලාවෙ එතැන හිටියෙ බරපතළ මූණක් සහිත වෙන රාජිත කෙනෙක්. ''මොන මගුලක් අහන්න එනවද මන්දා!?'' වගෙ නොරිස්සුම් බැල්මකින් තමයි කොහොමත් ඔහු අපිව පිළිගත්තෙ. ටික වෙලාවකට පස්සෙ, ඔහුගෙ ඉවසීමේ සීමාව පැන්නා, වෙන මාධ්‍යකාරයන් ට නැති ප්‍රශ්න තමයි ඔයාට තියෙන්නෙ, ජලය විකුණන වැඩේ මං බල ගන්නනං, තමුන්නාන්සෙ තමුන්නාන්සෙගෙ වැඩක් බලා ගන්න! වගෙ කතා දමලා ගහලා තමයි ඔහු ඒ සාකච්ඡාව නැවැත්තුවෙ. 
''අපි ට පස්සෙ මොකුත් කරන්න එහෙම එපා!'' කියල මං ඔහුගෙන් සමු ගන්න අතර නිකමට වගෙ කිව්වා, ''හහ්..කරන්න!'' කියල, මගෙ හඬම ඔහුගෙ උගුර හරියෙන් ඇහෙනවා මට හොඳට ඇහුණා. ඒ අතර, ඒ සාකච්ඡාව ඒ විදිහට ම සටහනක් වෙලා අපෙ පත්තරෙත් පළ වුණා. 
ආ! තව එකක් කියන්න ඕන. ඔහු ගෙ මොකක් හරි නිල තනතුරක් කරන ලියනගෙ කියන ලෝයර්ත් ඒ සියල්ල ළඟ හිටියා. මම ඔහු දන්නෙ, මට එරෙහිව යුධාධිකරණය වැටෙන වෙලාවෙ එක එක පණිවිඩ පස්සෙ එක එක ලෝයර්ස්ලා මුණ ගැහෙන්න යන අතරෙ ඔහුත් මුණ ගැහුණ නිසා, එදා ඔහු මාව මග ඇරියා. පස්සෙ ආයෙ මං රාජිත එක්ක ඇයි හොඳයියක් තියෙනව වගෙ පෙනිලා, මාත් එක්ක ටිකක් යාළු වුණා, රාජගිරිය අවට තැනක ඔහුගෙ ගෙදරටත් මං වතාවක් දෙකක් ගිහිං තියෙනවා. 
ඔය සිධියෙන් පස්සෙ වතාවක් පළ කරපු පොතක් දෙන්න වගෙ වැඩකට මං ඔහු බලන්න ආයෙත් ඒ ගෙදර ගියා. ඔහුගෙ බිරිඳ වෙනදා තරම් හොඳට මට මූණ නොදී, ඔහු උඩ කාමරයක අසනීපව නිදි බව, කට පාඩමෙන් වගෙ කියාගෙන ගියා, ඇයගෙ අවසරය මත මං ඒ කාමරයට ගියා ලෙඩා බලන්න, ඔහු මං කාමරයට ඇතුළු වෙනකොටම එක පරට අනිත් පැත්ත ට හැරිලා නිදි වගේ හිටියා. මං පුදුම වුණා, මිනිස්සුන්ට මෙහෙම වෙන්නෙ ඇයි කියලා. ''අපි අතර විශේෂ යාළු කමක්වත් හතුරු කමක්වත් තියෙන්නෙ හේතුවක් නැහැ, මේ හැම දේම දේශපාලනික ක්‍රියාකාරකම් වලට අදාළයි. මං ආයෙ මෙහෙ එන්නෙ නැහැ! මාත් එක්ක තරහක් තියා ගන්න එපා!'' කියල ඉතිං මං ආපහු ආවා. 
මේ පුංචි පුංචි සිද්ධි අතර මොකද්දෝ බරපතළ සංවාදයක් ගොඩ නැගෙන්න නියමිතයි කියලා මං මේ දැනුත් විශ්වාස කරනවා.
ඒ අස්සෙ, චතුර, රාජිතගෙ පුතා!
ඇමරිකානු රාජ්‍ය දෙපාර්තමේන්තුවෙ ඔහු පුහුණුවක් ලබපු බව, 2015 දි රනිල්ගෙ කඳවුරෙන් ජවිපෙ ට තමන් මුදල් විශාල ප්‍රමණයක් හිහිං දුන්නා සහ දැනුත් එහෙම දෙනවා කියන බව!
මොනවද එතකොට මේ වෙන්නෙ?
හරි! දැන් මේ කතාව ඉවර කරන්න හදන්නෙ, 2018 සැප්තැම්බරයෙ, දෙරණ 360' ට රාජිත ආපු මොහොතෙ ලැබූ අත් දැකීමේ සටහනත් එක්ක. 
ඔහු වැඩසටහන පටන්ගන්න කලින් ඇවිත්, සාකච්ඡා මැදිරියෙ ඉඳ ගත්තෙ මං ඉස්සරහ පුටුවෙ. අපි දෙන්න එකිනෙකාගෙ මුහුණු බලාගෙන මොහොතක් හිටියා. ඔහු අනිත් අයත් එක්ක කතා බහ කරන අතරෙ කොහොමත් මට 
එතැනින් නැගිටින්න වෙලාව ආවා. වැඩ සටහන කරගෙන යද්දි, ඒ වෘත්තීයමය සීමාවෙ ඉඳගෙන හෝ පොදු ජනයා වෙනුවෙන් ඔහු ප්‍රශ්න කරන්න උත්සහ ගත්තත්, එය සාර්ථක වුණේ නැහැ. 
මම එතකොට නිහඬව, ඔහුට සහ වැඩසටහන ට විරෝධය පෑවා. අන්තිමට ඔහු නැගිටින්න හදන අතරෙ, දවසක ඇවිත් ඔවුන් කරන දේවල් බලන්න! කියල සිනහ වෙමින් කිව්වා, මං එතකොට කිව්වා දවසක ඔහු ප්‍රශ්න කරන්න බලාපොරොත්තු වෙනවා කියලා, එතකොට ඔහු කියපු කතාවෙ සරල හරය තමයි, ''මට ගහන්න ආව අය දැන් ජීවතුන් අතර ත් නෑ, ඒත් මං ඉන්නවා!'' කියන එක. 
''අපි ට පස්සෙ මොකුත් කරන්න එහෙම එපා!'' කියල, මං එදත් කිව්වද කොහෙද!
එච්චරයි!
CHAPA
Jan 8, 2019



No comments:

Post a Comment