Friday, May 27, 2016

වසන්ත මොරගොඩ දැක්කද?
වසන්ත මොරගොඩ දක්ෂ නළුවෙක්, රුපවාහිනී වැඩසටහන් ඉදිරිපත් කරන්නෙක් විදිහටත් හොඳයි, ඒ කියන්නෙ ඔහුට ඕන නං මේ හුඟක් මාධ්‍ය තුළ යමක් කරන්න පුළුවං. මම, ඔහුගෙ මේ හැකියාවට කැමතියි.
මට කාලය හරියටම මතක නැහැ, 2004 දී වගෙ දවසක ඔහු නුගේගොඩ, නාවල පාරෙ 'නිදහස්' කාර්යාලයට ගොඩවුණා. ඒ එකවිදිහක අහම්බයක්. ඔහු හිටියෙ තවත් කෙනෙක් දෙන්නෙක් එක්ක. අපි ඉතිං හුඟක් දේවල් ගැන කතා කෙරුව, 'නිදහස්' කිසිම ස්ථිර අදායමක් නැති, රාජ්‍ය නොවන ආයතනවල අරමුදල් ගන්නෙත් නැති, මාධ්‍ය අත්හදා බැලීමක්, පුවත් පත සහ වෙනත් ප්‍රකාශන විකිණීම හරහා සහ වරින් වර කරන වාණිජ නිර්මාණ කටයුතු වලින් ලැබෙන අදායම පදනම් කරගෙන අඛණ්ඩව කෙරෙන දේශපාලන මාධ්‍ය මැදිහත්වීමක්! 'මේක මාර වැඩක්!' වසන්තගෙ ඇස්  පුදුමයෙන් ලොකු වුණා, ' මම මේ පාර පත්තරේට රුපියල් 10 000/- ක් දෙනව...' ඔහු ඒ අතරෙ අධිෂ්ඨානශීලීව කිව්ව. ඒක ලොකු දායකත්වයක් වෙලාවෙ හැටියට, අපිට සතුට දරාගන්න බැහැ. 'මම පොඩි වැඩ වගයක් කරගෙන යනව, පත්තරේ ඒ ගැන ප්‍රචාරණ දැන්වීමකුත් දාමුකො. ඉතිං හොඳනෙ! අපි හිතුව. අපි ඒ වෙනකොට අදාළ මාසයෙ පත්තරය සැලසුම් කරල ඉවරයි, එත් මේ අවස්ථාව වැදගත් නිසා මුද්‍රණය ටිකක් පරක්කුකරගෙන බලාගෙන හිටිය, දවස, දෙක, තුන ගෙවෙනව...ම්හු! වසන්තගෙන් ආරංචියක් නැහැ, දුරකතනයට ප්‍රතිචාර දක්වන්නේත් නැහැ, මිනිහට කරදරයක්වත්ද? අපි කතාවුණා.
'අය්යෝ..ඔයගොල්ලො මිනිහගෙ ජෝක් එකකට අහුවෙලා..පිස්සුනෙ!' වසන්තව දන්න කියන පාසල් ගුරුවරයෙක් මට කිව්ව. ඈ! ජෝක් එකක්! 'නිදහස්' කාර්යාලය ඇතුළෙ ඒ දවස්වල ඒ වචන දෝංකාර දුන්න, එච්චරයි! ඔන්න ඉතිං අවුරුද්දෙන් අවුරුද්ද කාලය ගෙවුණා, 2010 වගෙ වෙනකොට නිදහස් ක්‍රියාකාරකම් නැවතුණා, වසන්ත මොරගොඩවත් ඉබේම අමතක වෙලා ගියා. එත් සෑහෙන කාලයකට පස්සෙ, ගිය අවුරුද්දෙදි ආයෙත් ඔන්න වසන්ත මගෙ ඔළුවට එනව. ඒ,ඔහු මොකද්ද ටීවී චැනල් එකක් කරනව කියල කෙනෙක් කියපු නිසා, දවසක මම ඉතිං වසන්තට දුරකථන ඇමතුමක් දුන්න, අපිට වැඩකරන්න වේදිකානෙ ඕනෙ.
'මචාං චාපා...කොහොමද?' වසන්තගෙ සුහද වදන් - වසන්ත පිළිබඳ අමිහිරි අතීත මතකය එකවර මකල දැම්ම. 'උඹ ආවෙ නියම වෙලාවක...ඒක නං කතා කරගෙන සිද්ධ වුණා වගෙ. මාරයි!' ඔහුගෙ ගෙදරදී අපි හම්බ වුණාම ඔහු කියාගෙන ගියා, ඉතාම සුහද පිළිගැනීමක්! ඔන්න ඉතිං අපි කතාකරන්න පටන් ගත්ත. මම නොදන්න කාලය ඇතුළෙ ඔහු අසනීප වෙලා, ඔත්පලවෙලා වගෙත් හිටියලු, ඔහු කතාකරනකොට ඇස් දෙකෙන් කඳුළු කැට කඩා වැටුණ, මට පුදුමාකාර දුකක් ඇතිවුණා. ඔහු චිත්‍රපටයක් කරන්න ගිහිං ලොකු නීතිමය ප්‍රශ්නයකටත් කොටුවෙලා. 'මාර පව් වැඩක්!' ටීවී චැනල් වැඩෙත් අසාර්ථක වෙලා. ඔහු ඊළඟට කියන්න ගත්තෙ දැන් කරන අළුත් වැඩක් ගැන, ඔහු පුද්ගලික බැංකුවක් එක්ක, ආර්ථිකය කළමනාකරණය කරගන්න හැටි මිනිස්සු දැනුවත් කරන වැඩසටහන් මාලාවක් පටන් ගන්න යන්නෙ. මටත් ඒ වැඩේට සම්බන්ධ වෙන්න කිව්ව. 'අපිට එකතු වෙලා ලොකු වැඩක් කරන්න පුළුවං...' ඔහු කියනව. මගෙ මැදිහත්වීමට ඔහුගෙ ව්‍යාපෘතියෙන් නිශ්චිත ගෙවීමක් වෙන් කරන හැටිත් ඔහු පැහැදිලි කරනව. ඔව්! එහෙම දේවල් ඉතිං කරන්න වෙනව මේ වගෙ වැඩ ඇදගෙන යන්න නං...මමත්  එකඟ වෙනව. ඔන්න ඉතිං අපි වැඩේට බැස්ස.
පළවැනි වැඩසටහන කුරුණෑගල. අපි ගියා, වැඩේ හොඳට කෙරුණා, පාන්දර ගිහින් මහා රෑ ආපහු ආව. 'වැඩේ නියමයි, අපි දිගටම මේක කරමු, මම හෙට උදෙන්ම චෙක් එක කෑෂ් කරල ඔයාගෙ පේමන්ට් එක කරන්නං..' වසන්ත සමු ගන්න අතරෙ කිව්ව. ඒ පහුවෙනිද ආයෙ කවදාවත් ආවෙ නැහැ.' මචං තව පොඩ්ඩකින් මම උඹට ගන්නවා..' ' ම්ම්ම්..හරි දැන් එන්න පුළුවංද? එක්කො..නෑ! ඉන්න මම ටක් ගාල අනිත් පැත්තට ඔයාට ගන්නං..' ඔය වගෙ කතා, එක වෙලාවක ඔහු චෙක් එක මාරු කරගන්න බැංකු පෝලිමක ඉන්න හින්ද රහසෙන් වගෙ උත්තර දෙනව. මට හිතාගන්න බැරි අර බැංකු සේවක වැඩමුළුවෙදි මිනිස්සු ගොඩනැගෙන්න ඕන විදිහමනෙ මේ මනුස්සය කතා කෙරුවෙ.
 'ආ..උඹත් ඌට අහු වුණාද? අය්යෝ..' ඒ පාර ඔය 'අය්යෝ' කතාව කියන්නෙ සේපාල් අමරසිංහ. 'මිනිහ උඹ එක්ක කතා කරද්දී ඇඬුවද?' සේපාල් බලාගෙන හිටිය වගෙ අහනව. අරහෙම කිව්වද - මෙහෙම කිව්වද? ඔහු තවත් ඒව අහනව. හරි නේන්නං! ඒ ඔක්කොම හරි!! 'ඔය වසන්ත මොරගොඩගෙ හැටි, මිනිහ හැමෝටම ඕව කරනව...' ඒ සේපාල්. 'එතකොට මිනිහ ලැජ්ජවෙනවනෙ, හැමෝම දැනගන්නවනෙ, එතකොට...' එතකොට තමයි එයා ආසා, මිනිහට ඒ ලැජ්ජාව හරි මොකක් හරි එක තමයි ඕන..සේපාල් කියනව. ඈ!? මේ...ඔය කවුරු හරි වසන්ත මොරගොඩ දැක්කද?
CHAPA  

1 comment:

  1. මෙයා ගැනද ඔය කියන්නේ ?

    https://www.youtube.com/watch?list=PLDwU3hiWyxHfdDWv1aUKDrCBQXRiaV0qi&v=r-Krrw7wLSA

    ReplyDelete